Himpunan BlackOut Padang Merbuk Kejayaan Untuk Rakyat

Walaupun kita dah masuk bulan baru,tapi BELA rasa terpanggil untuk menulis tentang himpunan BlackOut Padang Merbuk 622 yang lepas.

Sebab apa?sebab BELA ada di himpunan tu dari Mula sampai lah acara kemuncak iaitu ucapan DS Anwar Ibrahim di sebelah petangnya.

Ada beberapa perkara yang BELA nak sentuh disini. 

1)Crowd yang datang takde lah seramai himpunan sebelum ni contohnya di Kelana Jaya sampai penuh Stadium.
Masih ada yang usung anak kecil turun DEMO.Ishhh3..


2)Himpunan Padang Merbuk ni bagi BELA hanya bertujuan untuk mengekalkan momentum dan doktrin kebencian Penyokong Pakatan terhadap kerajaan BarisanNasional.Bukan nak bantah atau TOLAK KEPUTUSAN SPR pun. 

3)Antara yang paling banyak dilaungkan pada masa tu adalah "SPR TIPU", "SPR LETAK JAWATAN" BELA tak dengar sepatah pun laungan dari Pimpinan ya g menyebut akan BOIKOT angkat sumpah Parliment. 



4)Ramai juga yang BELA nampak pendemo seolah olah tak tahu apa tujuan mereka berkumpul di 7 Lokasi dan Berjalan kaki ke Padang Merbuk pada masa tu. 


5)Ada pula yang datang dengan Harapan akan beraksi,bertempur,merusuh dengan FRU macam yang mereka dah buat dalam siri BERSIH 1,2,3.Ingat yang datang tu semua nak berhimpun secara aman ke?Jgn POYO la... :D



6)Jadi bila tiada Aksi,buang masa jela datang dari jauh keluar duit poket isi minyak semua (Ada Juga yg dibayar) :D
Datang semata-mata berhimpun,berarak,menjerit jerit,penyudahnya sampai di Padang Merbuk kena dengar pemimpin Berceramah (BOSAN). 
Ini antara luahan peserta demo sendiri yang datang haritu,bukan BELA nak mereka cerita. 


Dalam Entry yang akan datang BELA akan cerita antara Kejadian Kejadian yang berlaku masa himpunan tu. 
Tunggu... :D
Share:

No comments:

Post a Comment


Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Blog Archive

Categories

Blog Menarik

Blog Archive