ANWAR UBAH KEPUTUSAN PEMILIHAN KETUA AMK [PERBUALAN WHATSAPP] KANTOI !!!


SHAH ALAM: Lebih separuh perwakilan Angkatan Muda Keadilan (AMK) dari seluruh negara bertindak keluar dewan apabila Timbalan Speaker Dun Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad diumum dan dilantik secara rasmi sebagai Ketua AMK sesi 2014-2018 dalam Kongres AMK ke-10 di sini.

Tindakan itu difahamkan kerana perasaan tidak puas hati oleh penyokong Setiausaha Majlis Pimpinan PKR Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Caves, Amiruddin Shari yang tewas dalam pemilihan baru-baru ini. - Laporan AWANI 22 OGOS 2014
Dibawah ni adalah punca kenapa separuh dari perwakilan bertindak keluar dewan sebagai tanda protes pada keputusan Pemilihan AMK PKR.



Tak lama lepas tu, satu perbualan WhatsApp dipercayai antara seorang pemerhati Politik bebas dengan perwakilan PKR tersebar luas di Media Sosial.

BELA percaya dia  adalah perwakilan PKR dari 'Kapal' Amiruddin Shari yang kecewa dengan keputusan yang diumumkan.

"Bayangkan dari 20 exco yang dapat majoriti datang dari 'Kapal' Amiruddin Shari dan Naib Ketua semua juga dimenangi kumpulan sama. Jadi tak logik kepala menang badan kalah" kata perwakilan PKR tu.

Ini bermaksud tak logik Nik Nazmi boleh menang, sedangkan kumpulan exco yang menang bukan datang dari 'Kapal' dia.

Pada pemilihan parti yang lalu, Nik Nazmi yang juga ADUN Seri Setia mendapat 4,509 undi menewaskan Amirudin (4,259).

Yang jadi pertikaian para perwakilan adalah PKR guna undi dari Cabang Persiangan, Sabah yang masih belum selesai dan dapat keputusan muktamad apabila wujud kes kertas undi tak tally.
Dan perwakilan sudah pun membuat bantahan mahu keputusan di Cabang Persiangan DITOLAK.

Kalau dulu Anwar dan PKR FITNAH BN guna pengundi hantu untuk menang pilihanraya, keputusan berubah apabila undi Pos dikira. Macam-macam lagi lah FITNAH yang dilemparkan.

Yang sebenarnya mereka lah yang paling hebat SALAH GUNA KUASA, RASUAH, PENGUNDI HANTU, menentukan kemenangan proksi dan banyak lagi..

Pendedahan demi pendedahan sudah dibuat, tapi apa kan daya MACAI-MACAI dalam PKR dan penyokong PR dah jadi benak tak boleh diajar.

Bila dah heboh, jalan keluar mudah yang pemimpin PKR akan buat adalah SALAHKAN UMNO.
Hebat sungguh UMNO sampai boleh kacau Pemilihan Parti Anwar dan Keluarga kan?

Lu Fikir lah sendiri.... !



Share:

No comments:

Post a Comment


Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Blog Archive

Categories

Blog Menarik

Blog Archive