AZMIN ALI BERPERANG !



Azmin Ali menteri besar yang paling pandai dalam sejarah demokrasi kerajaan negeri Selangor? Satu persoalan yang bermain difikiran saya yang juga seorang anak jati Selangor.

Impian Azmin untuk merampas takhta pemerintahan negeri Selangor sudah dapat dihidu sejak kemenangan PR dalam PRU13 lagi. Penggal ke dua selepas mereka berjaya menawan Selangor pada PRU12 tahun 2008.

Pasca PRU13 bermulalah seribu satu drama perang politik dalaman PKR terutamanya di Selangor. Antara tersurat dan tersirat. Tetapi bagi pemerhati politik mereka tahu dan sedar ada pergolakan dalaman di Selangor. Tidak dapat disorok lagi.




Dalam perperangan hebat antara kem Azmin, Khalid Ibrahim dan Wan Azizah siapa untung siapa rugi? Sudah tentunya yang menjadi mangsa kerakusan PKR adalah rakyat Selangor itu sendiri. Banyak perkara yang ketinggalan dek kerana sibuk berpolitik sesama sendiri melebihi kepentingan rakyat Selangor.

Soalan saya adakah perperangan ini terhenti apabila Selangor diterajui oleh menteri besar baru? Selepas Azmin mencipta musuh politik dalaman yang tidak mustahil sedang merangka strategi 'Balas Dendam' selepas apa yang Azmin telah lakukan kepada mereka. Tiada yang mustahil dalam politik. Dan rakyat Selangor seharusnya buka minda seluasnya.

Hari ini 13 Januari 2015 Datuk Seri Noh Omar pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Selangor memberi tahu kepada media fakta-fakta angka tentang peruntukan Kerajaan Pusat yang disalurkan kepada kerajaan Negeri walaupun semua maklum Selangor bukanlah negeri dibawah pemerintahan kerajaan Barisan Nasional.



Ini bukan gula-gula tapi inilah tanggungjawap dari kerajaan pusat untuk turut sama memaju dan memberi manfaat kepada rakyat Selangor. Adakah perlu membandingkan peruntukan kerajaan pusat dan negeri? Bukan untuk memperkecilkan tetapi inilah fakta yang rakyat Selangor perlu tahu.

Kerana sebelum ini rakyat Selangor dimomokkan yang kerajaan pusat 'Menganak tirikan' negeri Selangor. Peruntukan tidak disalurkan dan macam-macam lagi tuduhan jahat dilemparkan. Sekarang semua FITNAH sudah terjawap.

Lagi cerita Azmin Ali 'Jokowi Tak Jadi', 'Bible Bahasa Melayu' , 'Perjanjian Langat 2' -- SINI (CLICK)
Share:

No comments:

Post a Comment


Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Categories

Blog Menarik