HALANG PROJEK KERAJAAN PUSAT AZMIN ALI MENZALIMI RAKYAT !!!


Dalam pembentangan bajet 2015 bagi negeri Selangor pada 24 November tahun lepas Azmin Ali atau juga dikenali sebagai Azmin Jokowi Tak Menjadi telah memperkenalkan tema "Pebangunan Berkualiti Rakyat diPeduli"

Belanjawan Selangor bagi tahun 2015 merupakan satu belanjawan defisit dan terbesar sepanjang pemerintahan Pakatan Rakyat di negeri itu.

Ini kerana, anggaran perbelanjaan negeri pada tahun depan berjumlah RM2.42 bilion untuk melaksanakan rancangan pembangunan sementara kutipan hasil negeri itu dianggarkan berjumlah RM1.97 bilion.
Jumlah defisit ialah sebanyak RM450 juta.  

 
Baik... kita tinggalkan seketika soal bajet berlebihan yang diumumkan Azmin Kowi Tak Jadi. Sekarang kita cerita tentang kesungguhan kerajaan negeri dalam menunaikan janji mereka kepada rakyat. Yang kononnya
"Pebangunan Berkualiti Rakyat diPeduli".

Berdasarkan sidang media Datuk Seri Noh Omar semalam mengatakan ada dua projek besar kerajaan pusat untuk rakyat Selangor tidak mendapat kerjasama baik dari kerajaan negeri.

1. Pembinaan kampus UniKL, Malaysian Institute Aviation Technology (MIAT) projek ni projek Mara. Ini merupakan satu projek MARA bernilai RM120 juta tetapi kerajaan negeri minta peruntukan tambahan RM70 juta selain bayar premium yang tinggi bagi kawasan tak sebesar mana pun. Ini membantutkan hasrat mahu melihat anak-anak negeri ini ada pusat latihan penerbangan

2. Pembinaan bangunan tambahan Maktab PDRM di Kuala Kubu Baharu di Hulu Selangor.
Projek ini sudah siap sepenuhnya tetapi tidak diberikan sijil layak menduduki (CF) oleh kerajaan negeri. Bangunan itu sudah siap pada 1 Mei lalu pada kos RM53 juta tetapi tidak dapat diduduki kerana tidak ada CF.

Malah kerajaan negeri mensyaratkan kos tambahan untuk tanggung kos buat jambatan di kawasan terletak kira-kira satu kilometer daripada kawasan pembinaan dan tidak ada kena mengena pun.



Selain dari membuktikan yang anda (Azmin Ali) hebat dalam lakonan korek longkang, masuk tong sampah, masuk longkang, jadi petani dan terbaru jadi tukang cuci.

Azmin juga mesti buktikan yang anda betul-betul 'Mempedulikan Rakyat' . Selesaikan dan permudahkan semua projek yang akhirnya akan memberi manfaat kepada seluruh Rakyat Selangor.
Berhenti dari menyulitkan bantuan kerajaan Pusat kepada negeri Selangor.

Dahulukan rakyat dari kepentingan politik sendiri dan poket kroni-kroni PKR.
Share:

No comments:

Post a Comment


Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Categories

Blog Menarik