BANJIR KELANTAN BERPUNCA DARI TANGAN DUA PEMIMPIN DAP PERAK !



DAP Perak mengaku buat pelaburan balak di Kelantan dimana ianya punca banjir.
1.Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham mengaku beliau dan sepupunya, Nga Kor Ming DAP yang juga Setiausaha DAP negeri Perak, melabur dalam syarikat Upaya Padu Sdn Bhd yang mendapat projek pembalakan di Kelantan yang telah mengakibatkan banjir di Kelantan yang paling teruk dalam sejarah.

2.Adun DAP Sitiawan dan Ahli Parlimen DAP Beruas yang menang hasil pilihan orang Melayu itu berkata, mereka menyertai perniagaan berkenaan selepas diajak oleh anak guam mereka untuk melabur. 

3.DAP melalui syarikat Upaya Padu diberi tanah balak lebih 4,000 hektar di Gua Musang, Kelantan sebagai balasan membenarkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, menjadi Menteri Besar selepas Pilihan Raya Umum 2008.

4.EXCO Kanan Kerajaan Perak, Datuk Hamidah Osman, berkata carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mengesahkan Koo Ham dan Kor Ming adalah dua daripada enam ahli lembaga pengarah syarikat berkenaan

5.Ditanya kedua dua Ahli DAP Perak mengenai pendedahan dokumen dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) bahawa beliau mengakui mengeluarkan jutaan ringgit untuk projek berkenaan, Koo Ham berkata:

“Ini dibuat sekumpulan pelabur, apa yang dia (Hamidah) ada hanya satu dokumen saja. Sebagai seorang peguam, saya tidak boleh beri (dedahkan) semua transaksi. Ini rahsia saya, mana boleh bagitahu. Pembalakan di Kelantan itu perkara lepas, mengapa mahu mengungkit ngungkit sehingga kaitkan kami? Perniagaan syarikat memanglah begitu."
Sumber Bukti:
http://www.bharian.com.my/…/ProjekpembalakandiKela…/Article/
Share:

No comments:

Post a Comment


Popular Posts

Recent Posts

Powered by Blogger.

Categories

Blog Menarik